DIMAQ is the international standard of digital marketing competence.  It defines the level of knowledge and competence required of digital marketing specialists, and serves as a tool to compare and evaluate the said knowledge and competence. DIMAQ is endorsed by IAB Europe and available in many following european countries: Poland, Greece, Slovakia, Slovenia, Serbia, Montenegro, Romania, Bosnia and Herzegovina and Cyprus.

">

News

2000th DIMAQ Professional certificate gained!

The number of DIMAQ certificate holders in Poland is increasing at a snowball effect! In December 2019 we issued 2 000th DIMAQ Professional certificate! The lucky one who passed the exam and obtained the certificate number CP-00002000 is Kacper Wiśniewski, who was...

read more

#4 DIMAQuestion: Karol Myszkowski

The next person to take part in our DIMAQuestion Q&A session is Karol Myszkowski, Macroregional Sales Manager, Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. DIMAQuestion: What made you decide to take the exam? Karol Myszkowski: The decision was made at the...

read more

#3 DIMAQuestion: Magdalena Sołtan-Zabielska

The next person to take part in our DIMAQuestion Q&A session is Magdalena Sołtan-Zabielska, Client Service Managing Director at Universal McCann. DIMAQuestion: What made you decide to take the exam? M.S-Z.: A few months ago we had a reorganisation of client...

read more

Benefits for employers

  • a tool to verify employees’ knowledge and competence

  • facilitation of the process of recruitment and of planning of development paths for current employees

  • stimulation of employee development through a system of recertification

  • a solution to make communication between advertisers and digital marketing service providers more coherent

Benefits for employees

  • a proof of competence in the area of digital marketing

  • exclusive access to a base of knowledge about digital marketing and to discounts for participation in sector events

  • a significant asset in shaping one’s career path – each certificate is individual and assigned to one holder

  • a document that is recognized and acknowledge among marketers

">

{

Przystąpiłem do certyfikacji DIMAQ jako do pierwszej na naszym rynku certyfikacji obejmującej szeroki przekrój sektorów naszej branży. Pracując w niej od 10 lat, jak wiele moich koleżanek i kolegów zdobywałem doświadczenie w różnych obszarach – dzięki DIMAQ mogłem potwierdzić, że znam się na tym, co robię – w przekroju 360 stopni. W dobie zmieniającej się dynamicznie e-gospodarki potrzebujemy ludzi, którzy będą nieustannie podnosić i potwierdzać swoje kwalifikacje. Certyfikacja DIMAQ to idealne do tego rozwiązanie. Gorąco polecam, Paweł Kopacki.

Paweł Kopacki
Ad Product Manager, Grupa Wirtualna Polska
{

Dla mnie certyfikat był swego rodzaju laurką za pracę, którą włożyłem w ciągu roku odkąd po raz pierwszy zacząłem czytać materiały związane z “digitalem”. Posiadanie certyfikatu otworzyło przede mną dalsze możliwości rozwijania swojej wiedzy w zakresie marketingu. DIMAQ dla mnie otwiera drogi, które do tej pory były zamknięte, a dzięki systemowi recertyfikacji jestem na bieżąco z kluczowymi wydarzeniami z branży, z których mogę czerpać aktualną wiedzę.

Marcin Pytlik
Digital Marketing Advisor w agencji EACTIVE
{

Zdecydowałam się przystąpić do egzaminu DIMAQ przede wszystkim ze względu na jego przekrojowy charakter. Dzięki pełnemu spektrum obszarów digital marketingu zawartych w egzaminie miałam okazję nie tylko potwierdzić swój poziom wiedzy, ale również sprawdzić się w obszarach których nie wykorzystuję w codziennej pracy. Interdyscyplinarny charakter egzaminu jest jego największym atutem. Certyfikacja DIMAQ stanowi również istotny element w prowadzonych przeze mnie procesach rekrutacyjnych stanowiąc potwierdzenie kwalifikacji kandydatów. Polecam wszystkim!

Agnieszka Przewoźnik
Co-Managing Director
Społeczności.pl
{

Certyfikat DIMAQ staje się na pewno coraz bardziej popularny w branży. Coraz częściej jest on wymieniany w ogłoszeniach o pracę, co pokazuje jasny kierunek, że w branży liczy się także systematyzacja wiedzy i jasne potwierdzenie umiejętności digitalowo - marketingowych. Osobiście, podchodząc do egzaminu chciałam potwierdzić wiedzę zdobytą przez lata praktyki w marketingu online uznanym na rynku i liczącym się w branży marketingowej certyfikatem.

Aleksandra Malicka
Digital & Brand Manager
Stellantis
{

Stoję na stanowisku, że ten, kto się nie rozwija, tkwi w miejscu, a w pewnym momencie odkryje nawet, że się cofa. Przykładam wagę do rozwoju osobistego. Myślę jednak, że aby podnosić swoje kompetencje zawodowe, nie wystarczy tylko czytać prasę czy książki branżowe, albo brać udział w szkoleniach lub konferencjach. Warto też od czasu do czasu się sprawdzić, bo to daje wiedzę o obszarach, które wymagają większej uwagi. Jak się testować, to tylko mądrze – metodologia DIMAQ jest kompleksowa i rozpoznawalna w branży. Certyfikatu nie otrzymuje się raz i na zawsze, co tylko bardziej motywuje do dalszego rozwoju, by być na bieżąco z tym, co się dzieje w świecie digital marketingu.

Joanna Waszak
Kierownik Komunikacji Marketingowej B2B w innogy Polska S.A.
{

Certyfikat DIMAQ jest bardzo częstym punktem pojawiającym się w ogłoszeniach o pracę i daje ogromne możliwości zarówno pracodawcy, jak pracownikowi – ułatwia i systematyzuje proces potwierdzania oraz weryfikacji kompetencji e-marketingowych. Przede wszystkim jednak cieszy mnie fakt, że utrzymanie certyfikatu wiąże się z dalszym doszkalaniem. Dla mnie jest to dodatkowa motywacja, aby jeszcze bardziej pogłębiać swoją wiedzę z zakresu marketingu oraz być na bieżąco z nowymi trendami.

Justyna Wasinkiewicz
konsultant biznesowy i e-marketingowy
{

Branża digitalowa rządzi się swoimi prawami. Jedno jest z nich najważniejsze – wszystko się zmienia. Nieustannie pojawiają się nowe narzędzia, nowe metody badań, ba, nawet zupełnie nowe przestrzenie do eksplorowania możliwości marketingu online. Dziś furorę robi wideo, jutro może Internet Of Things. Dlatego trzeba być na bieżąco. Czytać, przeglądać i analizować co w internecie piszczy. A potem weryfikować swoją wiedzę. Certyfikat DIMAQ to świetny sposób na zrealizowanie tego ostatniego i sprawdzenie aktualnego stanu swojej wiedzy. Polecam go wszystkim, którzy lubią podejmować wyzwania i, mimo lat w branży, nadal są głodni wrażeń i rozwoju swoich umiejętności. Uwaga! Pytania do egzaminu układali praktycy, dlatego same szybkie przypomnienie sobie listy terminów branżowych może nie wystarczyć. Ale za to potem, gdy wynik okazuje się być pozytywny... satysfakcja gwarantowana!

Sławomir Skowerski
Head of Copywriting w GoldenSubmarine
{

Uczestnicząc w szkoleniu przygotowującym do egzaminu DIMAQ oraz po podejściu do samego egzaminu namawiam każdego w kim widzę potencjał do wykorzystania wiedzy w praktyce. Szkolenie pozwoliło mi na uporządkowanie wiedzy oraz szersze spojrzenie na dziedzinę digital marketingu. Okazało się również pomocne w mojej pracy zawodowej.
Zamierzam przedłużyć ważność swojego certyfikatu poprzez program recertyfikacji DIMAQ.

Jakub Jasiński
Media manager, T-Mobile Polska S.A.
{

Każdy proces transformacji digitalowej wygląda inaczej i zależy od wielu czynników w firmie. Natomiast jednym wspólnym mianownikiem dla każdej organizacji decydującym o tym, czy zmiana okaże się sukcesem, są umiejętności i wiedza zespołu.
DIMAQ jest programem przekrojowym. Z jednej strony pozwala usystematyzować wiedzę osobom, które od kilku czy kilkunastu lat są związane z branżą digitalową. Z drugiej strony dostarcza podstawowego know-how dla osób stawiających pierwsze kroki w digitalu lub wywodzących się z marketingu tradycyjnego. Pozytywnie przekłada się to na rozmowy o bieżących kampaniach, kiedy to wszystkie zaangażowane strony - klient, agencja, dom mediowy – mówią wspólnym językiem i formułują wspólne cele.

Filip Barański
Digital Marketing Manager - Centralna Europa, Pepsico
{

Kurs Akademia DIMAQ, jak i późniejszy etap przygotowań do egzaminu pozwolił mi na uzyskanie wiedzy, którą mogę wykorzystywać w praktyce na co dzień pracując z potencjalnymi partnerami czy dzieląc się wiedzą z członkami zespołu. Certyfikat otworzył  dla mnie nowe możliwości rozwoju zawodowego w ramach organizacji, w której działam.

Dominik Zuber
Menedżer działu sprzedaży i rozwoju
EACTIVE

">

How can I get a DIMAQ certificate?
In order to get a certificate, you need to pass the examination, i.e. get a positive exam result
What do I need to know to pass the examination?

The topics and issues covered in the test are included in the syllabus – you can get it here.

It also comes with a set of sample questions.

When can I take the examination?

The current schedule of examination dates is available on our website

You can also find out more if you contact our coordinator: Ewa Opach e.opach@iab.org.pl

What’s the procedure of DIMAQ examination?
The examination is a test. It contains both single choice and multiple choice questions, and there are no open-ended questions. Each exam-taker takes the test at a computer station provided and made available by the organizer.
Where does the exam take place?
Tests are taken at IAB Polska’s seat – Warsaw, ul. Puławska 39/77. If you wish to organize an examination session for a larger group in a different place, feel welcome to contact our coordinator: Ewa Opach e.opach@iab.org.pl
How long does the examination last?
The test lasts 60 minutes. There are a few formalities to be handled before the test, and you will be asked to wait for the exam results after the exam, so please allow about 2 hours for the whole event.
When will I get to know my test result?
Test results will be made known to you a few minutes after the examination.
How much does it cost?

The current pricelist is available here.

Can I keep on taking the exam until I succeed?
If you fail the exam, you need to wait 90 days before you can take it again.
What about courses and study aids?
We offer training sessions addressed to DIMAQ exam candidates. Training participants get access to extra online materials. Learn more
How to register?
You can register for the examination individually by clicking HERE or you can make a group registration by filling in a form you can find HERE.
Will I get a pass confirmation?
After you pass the exam, you will receive a certificate with an individual number and an expiry date.
What should I bring for the examination session?
If we are to let you take the test, we need to check first if it’s really you ???? Please have your ID, your passport, or another document with your photo with you.
How much in advance should I come?
We need a moment to deal with verification procedures before we let you into the examination room, so please arrive 15 minutes in advance. We hope you won’t be alone ????
How to prolong the validity of my certificate?

Certificates are valid for 2 years, and there are 2 ways to prolong their validity:
Taking the exam again
Participation in a recertification programme, which involves collecting 100 points within 2 years. The points are awarded for participation in DIMAQ-accredited events.
The programme of recertification is based on the concept of lifelong learning, involving updating one’s knowledge on an on-going basis. That’s why IAB Polska recommends the second option as the way to prolong certificate validity.
A list of events eligible for point awards is available HERE .

Rules of recertification are described HERE.

Information about point awards is given HERE

">

In order to verify the authenticity of a certificate, it is necessary to give the name and the surname of a given certificate’s holder, and the number and the date of expiry of such certificate.

Interactive Advertising Bureau

Pulawska 39/77 Street, 02-508 Warsaw | tel: 22 415 54 44 | fax: 22 212 87 74

kontakt@dimaq.eu

Podmiotem odpowiedzialnym za rozliczenia finansowe jest Interactive Advertising Institute Sp. z o.o. z siedzibą ul. Puławska 39/77, 02-508 Warszawa.

Dane rejestrowe: NIP 7010441063 | Regon 147451527 | KRS 0000528286 | KONTO: Alior Bank S.A., Oddział w Warszawie, ul. Francuska 12a, 03-906 Warszawa | 58 2490 0005 0000 4520 1665 7270
Zrób test poziomujący i sprawdź, który certyfikat jest dla Ciebie.WYKONAJ TEST >>